Bekijk hieronder onze fietstocht terug!

2e etappe

Vandaag stond de 2e etappe op het programma, van Soissons naar Fumay. Een klein tochtje van 160 km voor de toerfietsers en 196 km voor de racefietsers.  En maar liefs 1761 hoogtemeters.

Een tocht met veel verrassingen, wind, regen en vooral veel beklimmingen. Hieronder een paar foto’s van deze dag:

O Dag 2 - racefietsen Dag 2 - racefietsen 2

Vertrek en de 1e etappe

Het was gisteren eindelijk zo ver. De fietstocht van Parijs naar Oudleusen begon. Na een fantastisch afscheid bij de Wiekelaar, waar veel toeschouwers op af waren gekomen, vertrok de karavaan richting het mooie en altijd oh zo zonnige Frankrijk.

Na een uur of 5 rijden Door Nederland, België en Frankrijk arriveerden we op de camping in hartje Parijs, met uitzicht op de Eifeltoren. De tenten werden opgezet, het eten werd gekookt en daarna smakelijk ontvangen.

Aangezien de avond nog jong was, pakten we de bus en de metro om de Eifeltoren  van dichtbij te bekijken. Helaas was dit van korte duur, want moeder natuur besloot om het te laten regenen. En dat doet het nu nog steeds.

Vanmorgen vertrok het peloton voor het eerst. Van de camping naar de Arc de Thriumph. Daar een groepsfoto gemaakt en met een buslading toeristen op de foto te zijn geweest, kon de eerste etappe echt van start.

Parijs. Mooie stad, leuk om te bekijken, maar om er door te fietsen misschien niet een aanrader. Na ruim 2 uur eindelijk de weg naar het platteland te hebben gevonden, kon er eindelijk wat gas op het pedaal.

Dwars door kleine, landelijke, misschien zelfs wel pittoreske dorpjes, afgewisseld met prachtige glooiende landschappen baanden we ons een weg naar Sossions.  Een tocht van een kleine 130 kilometer. En bij zo’n tocht, waarbij de zon zich niet liet zien en de regen maar bleef vallen, hoort natuurlijk de misère van het fietsen. Vallen en opstaan, verkeerde afslagen nemen en onder aan de berg er achter komen dat je bovenaan de andere kant op had gemoeten en natuurlijk lekke banden.

Maar uiteindelijk heeft iedereen keihard zijn of haar best gedaan en de volgende camping bereikt. Het is nu tijd voor een goede nachtrust, wellicht eerst nog een biertje en dan gaan we morgen weer met frisse moed de 2e etappe tegemoet.

Het is bijna zover!

Nog een kleine week en wij stappen op de fiets in Parijs om terug te fietsen naar Oudleusen. Een tocht van ruim 700km!

Onderweg zullen wij proberen updates te plaatsen over onze fietskilometers, mits we internet hebben natuurlijk. Deze updates plaatsen we op de site. Dus het www.vriendenvanhetevenemententerreinoudleusen.nl in de gaten!

Vrienden

Deelnemers

Kilometers

Henk en Jan

Henk Overhein en Jan Schoonhoven zijn de initiatiefnemers van Vrienden van het Evenemententerrein Oudleusen en de organisatoren van de fietstocht Parijs – Oudleusen. Het idee om sponsorgeld op te halen voor het evenemententerrein werd geboren op een verjaardagsfeest. Omdat Jan al eens eerder de tocht vanuit Parijs had gefietst, werd al snel besloten dit nog een keer te herhalen en dan met fietsers uit Oudleusen. Beiden waren zeer verrast dat er zoveel belangstellenden waren die hier aan mee wilden gaan. De sfeer tijdens de voorbereidende spinning -, trainingsritten en tour tochten is uitstekend en iedereen heeft er dan ook echt zin in. Ook spreken ze beiden de dank uit aan al die bedrijven die de Vrienden van het Evenementerrein middels sponsoring ondersteunen. Ze hopen op 5 mei dan ook met een mooi bedrag over de finish te komen.

Jan en Anja Seinen

Wij wilden eigenlijk al wel eens op fietsvakantie  zonder bagage dit leek ons een mooie kans  om dit een te proberen we hebben een leuke groep met elkaar en bekenden . We zijn nog nooit in parijs geweest en het is voor een goed doel . En het lijkt ons leuk om dit samen te doen.

Ina Linthorst

De 2e keer gratis spinning les zit erop. Voor mij is het erg leuk om jullie les te geven. Omdat kontrast dit jaar 25 jaar bestaan had kontrast een leuke aanbieding voor extra spinning lessen. Eerlijk is eerlijk, boven verwachting doen hieraan veel van jullie mee, zelfs dames van de catering. Wat dus een heel goed beeld geeft hoe de inzet van deze groep is. Ik ben ook best wel trots op hoe snel jullie op muziek, ja het is wel een spinning les, klimmen zittend of staand, jumpen en running leren. Bij deze lessen traint je uithoudingsvermogen in je spieren, dus je wordt sterker. Maar “eelt” kweken moet je zelf doen door veel kilometers op de weg te maken. Wens jullie veel succes met alle trainingen.

René Winters

De tour van Parijs naar Oudleusen lijkt me een enorme belevenis. Het fietsen met dorpsgenoten door een mooie omgeving en ook nog eens voor een goed doel. Gezelligheid en sportiviteit met elkaar, iets om nog jarenlang op terug te kijken. Mijn motivatie om mee te doen is om er samen voor te zorgen dat er een mooi evenemententerrein komt. Een definitieve plek waar iedereen terecht kan voor alle activiteiten. Ik zie de tocht daarnaast ook als een persoonlijke uitdaging en verwacht ook zeker niet dat het eenvoudig zal worden. Werken aan jezelf en voor ons dorp Oudleusen, twee vliegen in één klap!

Henry en Alice van Tolij

We vinden het een behoorlijke uitdaging om vanuit Parijs terug te fietsen naar Oudleusen, samen met een leuke gezellige groep. En dat allemaal voor de aankleding van het nieuwe evenemententerrein.
Eindelijk weer een vaste plaats voor feesten, sportactiviteiten, markten en niet te vergeten een plek waar de jeugd kan voetballen, volleyballen en spelen. En hopelijk ook een plek voor een mooie ijsbaan.
Kortom we hebben er zin in, en hopen op 5 mei vrolijk en met niet al teveel zadelpijn aan te komen tijdens een goed bezochte dorpsbarbecue.  (kan de volgende keer ook mooi op het evenemententerrein)

Jannie, Willy, Hendrika en Tineke

De liefde van de man / vrouw gaat door de maag is het gezegde. Wij van de catering samen met Jannie en Willy zullen ze heerlijk verwennen. Het menu blijft een verrassing maar alles word met liefde bereid. Wij zullen dan ook zoveel mogelijk een volwaardig en verantwoord menu samen stellen. Dit om de groep in goede conditie te houden, om de tocht der tochten te volbrengen. Voor ons allen een grote belevenis en ook een grote uitdaging om op primitieve wijze te koken voor 30 personen doordat ons verblijf op wisselende  kampeerterreinen zal zijn. Wij verwachten een fijne en gezellige en culinaire week met z’n allen.

Joris Hanewinkel

Tot een jaar of 15 geleden fietste ik regelmatig kort en lange tochten op de racefiets, maar door drukte met de kinderen, andere hobby’s en werk is van het fietsen niets meer terecht gekomen de laatste jaren.

Maar sinds vorig jaar begon het toch weer te kriebelen om weer te gaan fietsen, maar als je dan verder niemand kent in de buurt die ook fiets dan blijft het in mijn geval bij plannen maken.

Totdat ik hoorde van dit initiatief , het spreekt mij heel erg aan om samen met een groep met dezelfde hobby iets leuks te ondernemen en dat ook nog eens voor een goed doel.

Dit is ook een unieke kans om van Parijs terug naar huis te fietsen via een prachtige route het lijkt mij een geweldige uitdaging om zes dagen lang ongeveer 120 KM per dag te fietsen dit is denk ik niet iets wat je alleen kunt doen, dus is dit een unieke ervaring waar ik graag aan mee doe.

Dus toen Egbert Nijzing tijdens het voetbal kijken (biertje erbij) voor de grap tegen mij zij “als jij gaat dan ga ik ook “ was de knoop snel doorgehakt.

Nu fietsen we regelmatig flinke tochten met z’n tweeën en straks ook met de rest van de groep. Want ook het gezamenlijk trainen voor het uiteindelijke doel is erg leuk om te doen en hopelijk houden we na het volbrengen van de tocht dan ook een gezellig fiets clubje aan over die regelmatig samen een lekker rondje fietst.

Dus voor mij is de tocht, terwijl hij nog van start moet gaan nu al geslaagd .

Herman en Jelle Dunnewind

Hallo ook wij zijn vrienden van het evenementen terrein

Als er in Oudleusen mensen [ Henk en Jan] ergens enthousiast voor zijn en er is een doel dan zijn wij al gauw over te halen om mee te doen zeker als het dan ook nog een mooie uitdaging is.

Na een gesprek hierover met Henk heb ik mij direct opgegeven ,wat een mooie actie. Ook Jelle vind het een prachtige uitdaging en gaat dus ook meedoen, met zijn oldtimer panasonic, en pa op de toerfiets.

Op de fiets naar het werk af en toe een tocht fietsen ja je moet toch wat conditie opbouwen en niet te vergeten zitvlees kweken. Met de groep een koude maar gezellige ronde van Drenthe gefietst ja Het zal een hele klus worden maar ook een prachtige uitdaging ben er dan ook trots op samen met mijn zoon de rit te gaan doen en natuurlijk samen met alle collega fietsers en mensen achter de schermen ,gaan we er een mooie tocht van maken. Wij hebben er in elk geval heel veel zin in. Steun onze actie dan kunnen we al een mooi kapitaaltje bij elkaar fietsen

Fiets groetjes van Jelle en Herman Dunnewind.

Dick en Greta van Spijker

Eindelijk een vast evenemententerrein! Met dank aan de gemeente Dalfsen. Maar dan…..
We hebben al een multifunctioneel gebouw, De Wiekelaar, waar we als Oudleusenaren heel hard voor gewerkt hebben en financieel flink aan hebben bijgedragen. Nu een multifunctioneel terrein. De gemeente regelt een stuk land, maar de inrichting laten ze graag aan Oudleusen over. Een Wiekelaar, school(plein), speeltuintjes, jeu-de-boules –baan maken een dorp leefbaar. Daar  moeten we ons sterk voor maken en daar moeten we wat voor over hebben. Oudleusen heeft dat al vaak laten zien.

Weer een goed voetbalveld, een beachvolleybalveld, als het even kan de mogelijkheid voor een ijsbaan, kortom een terrein niet alleen voor de paar feestjes in een jaar maar een (sportieve) ontmoetingsplek voor met name de jeugd.

Toen we van de fietstocht Parijs-Oudleusen hoorden leek het Dick een hele mooie uitdaging. Hij gaat al dagelijks op de fiets naar zijn werk in Zwolle. Toen bleek dat de buurman en buurvrouw (Hendri en Alice) er ook over nadachten om mee te fietsen vond Dick het wel heel leuk om deze uitdaging samen aan te gaan.

Dat het een flinke uitdaging is zijn we op dit moment aan het ondervinden. Als training proberen we iedere week een tocht van 80 kilometer te fietsen. Dat is soms al flink pittig, laat staan zes dagen achter elkaar meer dan 100 kilometer per dag. En dan hebben we het nog niet over de heuvels die we over moeten. Heuvels waarbij de Lemelerberg helemaal in het niet valt.

We hebben er heel veel zin in en zullen flink onze best doen fit aan de start te verschijnen en op 5 mei fietsend Oudleusen binnen te komen.

Jullie steun zal ons helpen. Dan hebben we het niet over de financiële steun. De financiële steun is uiteraard ook van belang want daar gaat het uiteindelijk om, maar die is voor heel Oudleusen en alle Oudleusenaren.

Egbert Nijzing

HET WAS IN DE ZOMER VAN 2014
WK voetbal kijken in het Roggeland. Iedereen weet hoe gezellig dat er uit heeft gezien!!
Onder een genot van een hapje en veel drankjes ging het mis.
Zoals altijd was Joris er die avond ook weer bij.
Door mijn opmerking: “Als jij gaat, ga ik ook” kunnen jullie dit verhaal nu lezen op deze site.
Ik hou van een sportieve uitdaging. Ergens naar toe moeten trainen, vind ik fijn.
Mooie bijkomstigheid is, dat we er geld mee ophalen voor het evenemententerrein. Hier heeft straks iedereen in Oudleusen wat aan.
Met deze leuke groep mensen heb ik veel zin om dit avontuur aan te gaan.

Mark Weekamp

Vorig jaar vroeg Jan Schoonhoven mij of ik het leuk vond om mee te doen met het fietsen voor het Evenementen terrein. Ik was toen net herstellende van een Hernia operatie en het leek me een hartstikke leuk doel om naar toe te trainen.

Het is super gezellig om zo met z’n allen te trainen. Ik ben al diverse malen verrast met de mooie routes. En het komt natuurlijk allemaal ten goede aan een leuk Evenementen terrein!

De voorpret voor de fietstocht wordt steeds groter. Onthullingen over de mooie route langs de Belgische Maas, Ardennen, muur van Naam, de Postbank en natuurlijk de Lemelerberg maken het een hele leuke sportieve uitdaging. Daarnaast wordt het met de mooie campings en goede begeleiding zeker genieten!

Dus eigenlijk mag het nu wel beginnen.

Nu de gemeente Dalfsen grond heeft aangekocht voor het nieuwe evenemententerrein in Oudleusen is de plaats bekend waar het gaat komen. Maar dat is pas het begin. Nu gaat men aan de slag met de plannen voor de inrichting van het terrein. Voor de inrichting is veel geld nodig en dat moet grotendeels worden opgebracht door de gemeenschap. Henk Overhein en Jan Schoonhoven zaten op een avond te brainstormen over een mogelijkheid geld in te zamelen voor de inrichting van het evenemententerrein.  Daarbij kwamen ze op het ludieke idee om een fietstocht te organiseren van Parijs naar Oudleusen en dit in 6 dagen!’ De Vrienden van het Evenemententerrein Oudleusen wil een deel van het benodigde bedrag bijeen halen met deze zesdaagse fietstocht. Een aantal fietssterke Oudleusenaren gaan in het voorjaar van 2015 een flinke som bij elkaar fietsen. In zes etappes fietsen we de 700 kilometer tussen Parijs en Oudleusen. De fietser worden bijgestaan door een bezemwagen en een team begeleiders, die ook tenten, kleding en andere zaken vervoeren. Er is zelfs EHBO aanwezig in de bezemwagen.

De deelnemers zullen naar Parijs worden gebracht, inclusief fietsen en bagage. Het overnachten vind plaats op diverse campings op de route, deze worden vooraf al geregeld. Op 30 april 2015 vertrekken de fietsers ’s morgens vanuit Parijs voor de eerste etappe. De start is op de Champs Elysees en voert naar het 110 kilometer verderop gelegen Soissons. Daar wordt overnacht op de camping. De volgende dag voert de reis naar Neuville aux Joutes. Na weer een nachtje camperen is het Belgische Namen het reisdoel. Op de volgende dag hopen we Weert te bereiken. De vijfde etappe voert van Weert naar het Gelderse Velp. De laatste etappe begint in Velp en eindigt in ons dorp. De deelnemers aan deze rit zullen op 5 mei feestelijk worden onthaald in Oudleusen. Het startschot van deze actie zal plaatsvinden op het Oranjefeest in augustus van dit jaar. Hier zullen de deelnemende fietsers aan het Oudleusener publiek worden gepresenteerd.

Om deze actie tot een succes te maken zijn we op zoek naar enthousiaste fietsers, die willen deelnemen aan fietstocht. Ben je geïnteresseerd dan kun je contact opnemen met Henk Overhein (fam.overhein@ziggo.nl of 0529-471838) of Jan Schoonhoven (jw.schoonhoven@kpnmail.nl of 0529-470868). Een racefiets is niet verplicht, maar een goede tour fiets met voldoende versnellingen is wel aan te bevelen gezien het aantal beklimmingen. Natuurlijk zijn we ook op zoek naar sponsoren voor deze fietstocht. Binnenkort zullen potentiële sponsors persoonlijk benaderen. Maar natuurlijk kun je nu alvast reageren naar Henk en Jan. Tenslotte zijn we ook op zoek naar personen die de fietsers willen begeleiden. En naar mensen die willen helpen het hele project te organiseren.